I dette oplæg vil I blive præsenteret for, hvordan I opbygger en konstruktiv samtalekultur, så der opstår positive samarbejder på tværs af aldre, køn og arbejdsopgaver.
Hvert punkt vil tage udgangspunkt i eksempler fra hverdagskommunikation.
Det er således, at disse punkter skal kunne sættes i relief til hverdagens krav fra arbejdspres og relationer.
Vi arbejder først med teorien, hvorefter arbejdes der selvstændigt, i gruppearbejde og med plenumdialoger.
Formål:
At se bag om adfærden hos os selv og andre.
At kunne melde ærligt ud om det, der opstår med et roligt afsæt.
At lytte til det, der i virkeligheden menes og reagere herefter.
Du får dette med:
Tillæg til det, som allerede mestres i kommunikationen.
At få forskellige reskaber, der understøtter det personlige afsæt.
Erfaring:
Undervist medarbejdere og ledere i virksomheder, såsom HTH-køkkener, DSB, Fødevarestyrelsen mv.
Har haft HR-partnere og direktører i 1:1 forløb for at lette presset under svære samarbejder med medarbejdere og kollegaer. Lavet webinar om enneagrammet – personlighedspsykologi. Og arbejder med de menneskelige aspekter, når vi taler om naturlige psykologiske instinkter.
Bookes oftes til foredrag i diverse netværk og senest har jeg været i Herning på Folkemødet “Mental Talk”
Skab forståelse. Hvordan får vi en samtalekultur, hvor vi udvikler konstruktiv kommunikation?
Samtaler med ærlige intensioner. Hvordan får vi talt om elefanten i rummet uden at der opstår en kedelig stemning?
Vælg et nysgerrigt udgangspunkt. Hvordan kan der være klare udmeldinger og fokus på en ligeværdig samtale?
– Få øje på muligheder og løsninger. Hvordan stoppes udnødvendige konklusioner og gisninger, der i sidste ende skaber destruktive samtaler i krogene?